غذای سلامتی

تغذیه سالم

غذای سلامتی

تغذیه سالم

برای پاکی روح و جان غذای سلامتی مصرف کنیم .
چه بخوریم و چه نخوریم .
غذای مناسب هر زمان
غذای مناسب افراد با ویژگیهای مختلف

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


این وسط خیلی ها زود دست به کار می شوند و وارد اولین داروخانه می شوند. چند قرص اعصاب و آرامبخش و ضداسترس می خرند به امید اینکه خود را از دنیا و غم هایش دور کنند. برخی دیگر نیز تا می توانند می خوابند به گمان اینکه خسته هستند و باید استراحت کنند. 

 

بعضی دیگر نیز خود را به قهوه خوردن می بندند تا شاید خواب و کرختی از سرشان بپرد و بتوانند به کارشان ادامه دهند. اما هیچ‌یک از این راه حل ها چاره ساز نیست. مشکل شما این است که انرژی کم آورده اید و کمی ضعیف شده اید. در نتیجه نیاز دارید تغییر کوچکی در برنامه غذایی تان بدهید و کمی مواد غذایی حال خوب‌کن میل کنید. در ادامه با این مواد غذایی انرژی‌بخش بیشتر آشنا می‌شوید. 

 

  • مهناز محبی
  • ۰
  • ۰

امروزه، بسیاری از مردم پول زیادی صرف درمان های مختلف جوانی می کنند اما ما به شما یک راه طبیعی و ارزان معرفی می کنیم که با انجام آن سال ها جوانتر به نظر می رسید.


پیری یک فرآیند طبیعی است که جلوگیری از عوارض آن نیازمند کمی وقت و هزینه است.


زردچوبه ادویه بسیار سالم با خواص درمانی قوی و اثر ضد پیری است که در طب چینی و آیورودا بسیار استفاده می شود. با توجه به ظرفیت بدن برای احیای سلول های پوست متخصصان پوست توصیه می کنندکه از یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان استفاده کنند، زردچوبه در زمره گیاهان دارویی قرار دارد که غنی از کورکومینوید (یک آنتی اکسیدان قوی) است.

  • مهناز محبی
  • ۰
  • ۰

اشپلِ ماهی حاوی مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا-۳ از نوع ایکوزاپنتانوئیک (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DPA) است و به‌عنوان یکی از بهترین منابع ویتامین B۱۲ شناخته می‌شود. 

 

اسیدهای چرب امگا-۳ برای عملکرد مطلوب مغز و سلامت قلب حیاتی هستند، و به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کنند. ویتامین B۱۲ نیز نقش مهمی در عملکرد مطلوب مغز دارد و در تبدیل کردن غذا به انرژی، نقش مهمی ایفا می‌کند. 

 

هر ۲۸ گرم از اشپلِ ماهی سالمون حاوی ۱۰۹۶ میلی‌گرم (بیش از یک گرم) از اسیدهای چرب امگا-۳ است که ۴۳۸ میلی‌گرم آن از نوع EPA و ۵۱۴ میلی‌گرم آن از نوع DPA تشکیل می‌شود. اهمیت این میزان از امگا-۳ موجود در اشپل ماهی زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم انجمن قلب آمریکا به همه افراد توصیه می‌کند تا روزانه یک گرم امگا-۳ دریافت کنند. علاوه بر این، هر ۲۸ گرم از خاویار ماهی سفید نیز حاوی ۱۵.۸ میکروگرم از ویتامین B۱۲ است که ۲۶۳ درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین مهم را برطرف می‌سازد. 

 

تخم ماهی دقیقا مثل تخم مرغ، مقدار زیادی کلسترول دارد. هر ۲۸ گرم از خاویار سیاه دارای ۱۶۵ میلی‌گرم کلسترول است، درحالی که افراد سالم در طول روز نباید بیش از ۳۰۰ میلی‌گرم کلسترول دریافت کنند. رژیم غذایی با کلسترول بالا، خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

 

مشکل دیگر اشپلِ ماهی، سدیم آن است. هر ۲۸ گرم از خاویار سیاه حاوی ۴۲۰ میلی‌گرم سدیم است، درحالی که هیچ فردی نباید روزانه بیشتر از ۲۳۰۰ میلی‌گرم سدیم مصرف کند. به همین دلیل بهتر است که از خاویار ماهی سفید استفاده کنید، چون میزان سدیم در هر ۲۸ گرم آن به ۴۵ میلی‌گرم می‌رسد.  


  • مهناز محبی
  • ۰
  • ۰

ما همیشه گفته ایم که رژیم یا ماده غذایی معجزه گری برای کاهش وزن وجود ندارد. لاغر شدن و رسیدن به تناسب اندام نیاز به تلاش و به ویژه برنامه غذایی خاص و سالمی دارد که نه تنها باعث چربی سوزی بشود بلکه سلامتی را نیز ارتقا دهد. فیبرهای غذایی جزو ضروریات کاهش وزن محسوب می شوند و به همین دلیل امروزه زمانی که صحبت از لاغری به میان می آید بحث دانه ها نیز پررنگ تر می شود. چون این دانه های کوچک حاوی خواصی هستند که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. با ما همراه باشید تا با 4 دانه و بذر مفید برای کاهش وزن بیشتر آشنایتان کنیم. 

 

 

دانه دانه لاغری 

همانطور که گفته شد فیبرها برای کاهش وزن در اوج سلامتی بدن لازم و ضروری هستند. این ترکیبات مغذی به کنترل عملکرد دستگاه گوارش و دفع مواد زائد از بدن کمک می کنند. به طور مثال باید بدانید که داشتن رژیمی سرشار از فیبر برای مقابله با دیابت موثر است. البته خواص فیبرها به همین جا ختم نمی شود. فیبرها باعث کاهش خطر بیماری های قلبی می شوند و برای حفظ و کنترل کلسترول خون مفید هستند. یادتان باشد که دانه ها سرشار از فیبر هستند، انرژی و باکتری های خوبی به بدن می رسانند که به تقویت فلور روده کمک می کنند. آیا کسی را می شناسید که تخمه آفتابگردان و تخمه کدو دوست نداشته باشد؟ این دانه ها بسیار خوشمزه هستند و میان وعده های خوبی محسوب می شوند. زمانی که تصمیم به لاغری گرفته اید بدانید که این دانه ها و تخمه ها همیار رژیمتان هستند و به چربی سوزی، ایجاد احساس سیری و افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کنند. توصیه می کنیم این دانه ها را به سالادها، میلک شیک و غیره اضافه کنید و از خواص آن ها بهره ببرید. 

 

 

  • مهناز محبی